Breng kunstenaars / galeries / tentoonstellingen en openingen daarvan tot leven

21 10 2008

Bert-Jan van der Mieden speelt en spreekt uw galerij / tentoonstelling weer nieuw leven in. Hoe saai kunnen openingen van tentoonstellingen e.d. niet zijn. Waarom verbinden we de diverse kunstvormen niet met elkaar, zodat er een sfeer en een geheel ontstaat die meer is dan de som der afzonderlijke elementen?!

Bert-Jan van der Mieden doet dat. Met zijn klassieke piano-improvisaties en mondelinge toelichting speelt hij letterlijk en figuurlijk in op de tentoongestelde werken. Indien gewenst is dat zeker verkoopbevorderlijk. Het geeft de opening / tentoonstelling net die sfeer en dynamiek die de bezoekers inspireert, stimuleert en motiveert. En dat wordt weer doorverteld, waardoor er meer bezoekers (nog eens) komen. Ook verhalen en/of gedichten kunnen op deze wijze muzikaal worden omlijst.

Tevens kan Bert-Jan een “kunstenaarsdocument” voor u verzorgen. Er wordt daartoe door Bob Ruesink op zeer professionele en creatieve wijze een diepte-interview, dat Bert-Jan met de kunstenaar houdt, opgenomen. In combinatie met opgenomen werk van de kunstenaar, en eventueel opnames van de kunstenaar aan het werk, ontstaat zo een uniek document. Prachtig PR-materiaal dat op het juiste moment vertoond kan worden. Indien gewenst kan een opname van het optreden van Bert-Jan en de opening aan het document worden toegevoegd. Plaats en kosten in onderling overleg. Voor meer informatie en overleg kunt u bellen naar: telefoonnummer 055 5 22 39 26 of naar het mobiele nummer: 0653 31 31 47.

Acties

Information

2 responses

25 10 2008
Tineke Kleij-van den Boomen

Hallo Bert-Jan,

Heel mooi wat jij aanbied. Ik weet dat veel kunstenaars dat mooi vinden, een opening onder begeleiding van muziek met een praatje. Een praatje is heel leuk, het maakt de opening persoonlijk. Pianomuziek, hoe mooi ook, past niet bij mij. En zo’n kunstenaarsdocument, ook heel mooi. Ik aanvaard graag alle hulp die ik kan krijgen. Ik persoonlijk kan er niet zo heel veel mee. Sorry.

Maar ja, ik ben dan ook geen traditionele kunstenaar. Ik mag graag van het voorgeschreven pad en regeltjes afwijken. Ik wijk graag af met mijn schilderen en heb geleerd naar mijn eigen gevoel te luisteren. Ik heb geleerd dat ik IK in dit leven mag zijn, dat ik IK in dit leven kan zijn.

Ik heb gemerkt dat er onder kunstenaars zoveel regels en regeltjes zijn. Zonder er iemand hiermee te willen beledigen of een oordeel te willen hebben. Ik probeer zoveel mogelijk zonder oordeel (lees veroordeel) te zijn.
Soms lijken (groepen) kunstenaars echt afschuwelijk veel op ambtenaren. Er is weinig creatiefs en spannends aan te beleven. Zoveel ballotagecommissies, zoveel regeltjes. Gelukkig zijn er ook nog genoeg kunstenaars die net als ik graag afwijken van het traditionele pad van regeltjes voor kunstenaars.

Een kunstenaar is voor mij iemand die creatief en transparant is en tegelijkertijd geheimzinnig en vol spanning is in de uitdrukking van zijn/haar creaties. Daarbij mag hij/zij ook nog commercieel en entrepreneur, eigenlijk een duizendpoot, zijn.

Voor mij is schilderen een momentopname van gevoel, een uitdrukking van dat gevoel op die dag in die periode. De volgende dag kan dat gevoel al weer helemaal anders zijn.
Een kunstenaarsdocument zou iets vastleggen over mij terwijl dat gevoel de dag daarop al weer helemaal anders kan zijn.

Dank je wel dat je mij om een reactie hebt gevraagd.

Lieve groet ……….. Tineke

25 10 2008
Bert-Jan van der Mieden

Smaken verschillen gelukkig. Prima. Een praatje met of zonder iets anders kan ook. Van belang is dat het passend is. Je reactie op het document kan ik me wel voorstellen. Het hoeft geen belemmering te zijn, integendeel zelfs, als je juist meerdere dagen met meerdere gevoelens vast zou leggen. Dan komt dat expliciet naar voren. Maar het moet je inderdaad aanspreken. Boeiend wat je schrijft over de kunstenaarswereld. Regels voor kunstenaars, is dat niet anti-kunst!? Jouw definitie van kunstenaar spreekt mij aan.

Geef een reactie

